Притужбе
Странке и други учесници у поступку могу у сваком тренутку
да се обрате суду са притужбом или представком у вези са вођењем судског
поступка или било којим другим питањем у вези са остваривањем права грађана у
суду.
Притужба се подноси на рад суда када странка сматра да се
поступак одуговлачи, да је неправилан или да постоји било какав утицај на његов
ток и исход.
Председник суда дужан је да размотри притужбу и да о њеној
основаности и предузетим мерама обавести притужиоца у року од 15 дана од
пријема. Уколико Председник суда не одговори у поменутом року, притужилац се
може обратити непосредно вишем суду.
Председник Вишег суда у Пироту је овлашћен да на надзире
судску управу Основног суда у Пироту и овлашћен је да тражи обавештења о
примени закона и других прописа, као и да над истим врши надзор над радом.
Притужбе и представке треба да садрже ознаку предмета,
разлог притужења или представке, име и презиме, адресу и конткат телефон
подносиоца истих.
Виши суд у Пироту располаже
формуларом за подношење
притужби при чему сваки евентуални притужилац може исти преузети са веб
презентације суда или добити без накнаде у канцеларији бр.2.
У току 2017.
године изјављено је укупно 33 притужбе,
од којих су 12 притужбе на
рад Вишег суда у Пироту, 21 притужбе на рад нижестепених судова. Од наведеног броја 2 притужбе су
оцењене као основане, једна као беспредметна, једна као делимично основана а
аостале као неосноване